Tıp eğitimi ile TUS arasında kalan öğrenciler
Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi dördüncü sınıf öğrencisi ve Türk Tıp Öğrencileri Birliği'nde Tıp Eğitimi Ulusal Direktörü olan Enes Akdan, Tıpta Uzmanlık Sınavı'nda meydana gelen değişiklik hakkında bilgi verdi. Bu değişikliğin deneme amaçlı olduğunu ve ilerleyen zamanlarda sistemin başarılı olması halinde tamamen açık uçlu sınav sistemine geçilebileceğini belirtti. Açık uçlu soru sistemi Nisan 2015’te gerçekleşecek olan TUS’da 20 sorunun klasik sorulmasıyla uygulanacak.
Tıpta uzmanlık sınavında (TUS) meydana gelen değişiklik sonucu bir tıp öğrencisi olarak görüşlerini dile getiren Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi dördüncü sınıf öğrencisi ve Türk Tıp Öğrencileri Birliği'nde Tıp Eğitimi Ulusal Direktörü olan Enes Akdan, genel olarak tıp fakültesi öğrencilerinin sınav sistemindeki değişikliğe karşı ilk tepkilerinin objektif olarak değerlendirilmeme korkusu olduğunu söyledi. Akdan, “Tıp öğrencileri genel olarak yazılarının sınavları değerlendiren kişiler tarafından nasıl okunacağı kuşkusu içerisindeler. Objektif olarak ölçülmeyeceklerini düşünüyorlar” dedi.
Tıp fakültesi mezunlarının uzmanlık eğitimi için gereken branş seçme sınavı olan Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı ya da Tıpta Uzmanlık Sınavı, her yıl Eylül ve Nisan aylarında olmak üzere iki kez yapılıyor. 2013 sonbahar TUS'unda 6 soruya yönelik şikâyet ve bu şikâyetlerin kabul edilmesi üzerine yazılı sınav sistemine geçme durumu gündeme geldi ve 2015 Nisan sınavından itibaren yazılı yani açık uçlu soruların olduğu bir sınav sistemine geçildi. Akdan, bu sistemin artıları olduğu kadar eksileri de olduğunu söyledi. Akdan, “Sistem bilgi ölçen bir sistem olacak ve sadece bilen kişiler sınavda daha başarılı olacak. Objektif değerlendirilmeme ve sınav kurulunun ölçme kriterlerinin zorluğu öğrencileri tedirgin etti. Açık uçlu sorular pratik bilgi ölçer bana göre daha avantajlı. Test tekniğinde bilmeyenlerin atıp doğru yanıtı bulma gibi bir durumları var. Ama açık uçlu soru direkt olarak bilgi ölçüyor” dedi. Sistemde gerçekleşen değişiklik ilk açıklandıktan sonra tıp öğrencilerinin duruma tepki gösterdiklerini söyleyen Akdan, “Tıp öğrencileri direkt olarak olaya olumsuz yaklaştılar. Türk Tabipler Birliği’nin bu konuda daha fazla aktif olması gerekirdi. 14 Mart Tıbbiyeliler Derneği bu süreçte kampanyalar başlattı, bildiriler yayınladı, ÖSYM'den randevu istediler. Türk Tabipler Birliği’nin yapması gereken çoğu girişimi 14 Mart Tıbbiyeliler Derneği üstlendi. ÖSYM’nin TÜBİTAK’ın konu hakkında daha aydınlatıcı bilgi vermesi gerekiyor. Tüm süreç boyunca, öğrencilerin de görüşlerinin alınması gerekir” diye konuştu. Türkiye’de tıp eğitimi ile TUS arasında bir kopukluk olduğunu savunan Akdan, şöyle konuştu:
“Türkiye’de verilen tıp eğitiminin amacı pratisyen hekim yetiştirmek, TUS’a hazırlamak değil. Genelde üniversiteler kendi başarılarını TUS kazandırma oranıyla ölçüyorlar. Bundan dolayı verilen tıp eğitimi daha ayrıntılı oluyor. Örneğin şu anda biz her üç kişiden birinde görülen bir hastalığı öğrenmemiz gerekirken, milyonda bir görülen hastalıkları öğreniyoruz. Bu bizim pratikte işimize yaramayacak. Bunun amacı bizi TUS’a hazırlamak. Verilen tıp eğitimi ağır ve TUS’a yönelik. 4-5-6. sınıflarda sözlü sınavlarımız var. Teori pratik ve sözlü Ve bu sınavlarda hocaların kriterleri çok farklı. Sözlü sınavlarda küçük bir hatamızda hocalar o dersten bırakabiliyorken bazı hocalarda birçok yanlışa rağmen yüksek not verebiliyor.”
Tıp Eğitimi Ulusal Çalışma Kolu
Türk Tıp Öğrencileri Birliği Tıp Eğitimi Ulusal Çalışma Kolu'nun yaptığı çalışmalardan da bahseden Enes Akdan, şunları söyledi:
“Türkiye’deki en büyük tıp öğrenci kulübü aynı zamanda uluslar arası bir yere sahip. Genel olarak tıp öğrencilerinin tıp eğitimi konusunda, kendi eğitimlerini kendileri inşa etmeleri konusunda neler yapılabileceğini konuştuğumuz, fikir alışverişinde bulunduğumuz bir topluluk. Tıp öğrencilerinin fikri ve görüşü alınmadan bir sistem getirilmesi tıp eğitim sistemini baştan çökertir. Ve sonuçta bu eğitim alan kişiler bizleriz ve tıp alanında geleceğin parlak olması için bizim de fikirlerimizin alınması gerekiyor. Bu amaçla kurulmuş bir topluluk. Tıp öğrencilerinin görüşlerini, fikirlerini bildirilerle yayınlıyoruz. Amaç sağlıklı bir tıp eğitimi ve tıp iletişimi sağlamak. Karşılaşılan sorunları en kısa sürede çözmek.”
ANKARA (GAZETE GAZİ) - 25.03.2015 - Betül SAÇAL
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder